Portfolio
Artikels voor tijdschriften
Volgende artikels schreef ik voor tijdschriften:
Boeken
COPPENS, L., AVI binnenstebuiten. Veel gestelde vragen over de nieuwe AVI-procedure in Vlaanderen, Abimo, Sint-Niklaas, 2010, 96 pagina's, ISBN-13: 9789059327009.
NAUTA, P., GIESING, M. m.m.v. COPPENS, L., Leerlingen met een specifieke hulpvraag. Achtergronden en tips, Abimo, Sint-Niklaas, 2013, 80 pagina's, ISBN-13: 9789059329997.
Gedetacheerde bij Die-'s-lekti-kus vzw (2006-2007)
Gedurende het schooljaar 2006-2007 werkte ik als gedetacheerde voor Die-'s-lekti-kus vzw. Voor de website www.letop.be schreef ik onder meer de volgende artikels:
Samen met Anny Cooreman en Els Van Doorslaer schreef ik een artikel over preteaching van moderne vreemde talen:
Samen met Els Van Doorslaer schreef ik een artikel over het gebruik van digitale kleefbriefjes op de computer:
Als hoofdopdracht bij Die-'s-lekti-kus vzw werkte ik mee aan de map De computer, mijn surfplank bij het leren.
Ontmoetingen
Met Shirley Clarke (Utrecht, 2019)
Met John Hattie (Nieuwegein, 2016)
Met Kees van Overveld (Utrecht, 2017)
Met Kees Vernooy (Utrecht, 2019)
Met Jayne-Ann Young (Rotterdam, 2017)
Opleidingen
In het verleden was ik gastdocent bij de volgende organisaties:
Katholiek Hoger Instituut Voor Opvoedkunde vzw, Oostakker
2007-2013
Diploma Hogere Opvoedkundige Studieën
Module: Orthodidactiek
Regionaal Expertisenetwerk Vlaanderen (REN Vlaanderen), Gent
2008-2011
Module Leerproblemen en ICT
Thomas More Hogeschool, Campus Turnhout
2012-2013
Banaba Zorgverbreding en Remediërend Leren
Module: Begeleiden van leerlingen: lezen
Module: Begeleiden van leerlingen: rekenen
Vives Hogeschool, Campus Brugge
2005-2015
Banaba Zorgverbreding en remediërend leren
Module: Handelingsgericht werken & handelingsgerichte diagnostiek
Module: Het kind met zorgvragen 1: Cognitieve onderwijsnoden: lezen
Studiedagen en voordrachten
Hieronder staan enkele teksten en handouts die ik in het verleden gebruikte op studiedagen en vormingen. Op dit moment geef ik nog een aantal studiedagen voor de vormingsorganisatie Tenz. De handouts van deze studiedagen kan ik nog niet vrijgeven, aangezien ze nog steeds georganiseerd worden.
Vertaling
HATTIE, J., De impact van Leren zichtbaar maken, Abimo|Bazalt, Sint-Niklaas|Rotterdam, 2014, 552 pagina's, ISBN-13:978946234239.